درباره دوره
ایدۀ کاروکسب نوین همیشه به معنای خلق ناگهانی الگوی خلاق و بدیع نیست بلکه میتوان با مطالعۀ الگوی کاروکسب های موجود، به تقویت یا اصلاح آنها پرداخت و با نوآوری، نیازسنجی و تعیین راهبرد کاروکسب جدیدی راه اندازی کرد. برای این کار بوم مدل کاروکسب ابزار قدرتمندی است که امکان ایده پردازی در منابع مالی، ارزش پیشنهادی، مشتری و کانال توزیع را میدهد و همچنین استفاده از ابزارهای دیجیتالی در تحلیل الگوی کاروکسب، رضایت مشتری و سرعت خدمات الکترونیکی تأثیر بسزایی دارد.
در این پودمان هنرجویان با اتکا بر دانش و مهارت قادر خواهند بود با شناخت اجزا و تدوین بوم کاروکسب ضمن شناسایی ابعاد و انواع مدلهای تجارت الکترونیک از فنون ایده پردازی و ترکیب و سازگار کردن ایده ها استفاده کنند و پس از تدوین پرسونا و نقشه سفر مشتری با طراحی کمینه محصول پذیرفتنی در مرحله MVP و مدیریت آن، الگویی از کاروکسب را پیاده سازی کرده، با انتخاب نام دامنه و میزبان و زیرساخت مناسب فناوری آن را به مرحله اجرا برسانند.
محتوای دوره
جلسه اول :
-
حل مسئله و ایده یابی
-
پویانمایی شماره 12201: معرفی تکنیک های مؤثر در ایده پردازی
-
حل مسئله و ایده یابی: 1-جایگزینی(Substitute)
-
حل مسئله و ایده یابی: 2-ترکیب(Combine)
-
حل مسئله و ایده یابی: 3-سازگار کردن یا اقتباس (Adapt or Adopt)
-
پویانمایی شماره 12202 : کاربرد روش اسکمپر
-
حل مسئله و ایده یابی: 4-تقویت و اصلاح (Modify: (Magnify, Minify))
-
حل مسئله و ایده یابی: 5-به کاربستن در دیگر کاربردها (Put to Another Use)
-
حل مسئله و ایده یابی: 6-حذف (Eliminate)
-
حل مسئله و ایده یابی: 7-معکوس کردن ـ بازآرایی (Reverse-Rearrange)
-
شناسایی نیازها
-
ارزیابی ایده ها